گردشگری تفریحی

انواع گردشگری در جهان

سفر و گردشگری از بخش های ضروری زندگی ماست زیرا باعث تازه شدن ذهن شده و استرس را کم می کند. همچنین یکی از سریع‌ ترین صنایع در حال پیشرفت است و سهم قابل توجهی در تولید ناخالص جهانی دارد.مست به انگلیسی

زیرساخت های گردشگری تا حد زیادی در سال های اخیر توسعه یافته بنابراین، گشت و گذار در نقاط مختلف دنیا بسیار آسان شده است. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری در سال 2018، جمعیت گردشگران بین المللی دو سال زودتر از پیش بینی، به 1.4 میلیارد نفر رسیدند.کچل به انگلیسی

1. گردشگری ماجراجویی

این گردشگری شامل کاوش در نقاط بکر و دورافتاده است که می‌ توان انتظار چیزهای غیرمنتظره را در آنجا داشت. مانند ارتباط با یک فرهنگ یا منظره جدید. برخی از فعالیت های این گردشگری شامل پیاده روی، حمل کوله پشتی، زیپ لاین، سقوط آزاد، رفتینگ، دوچرخه سواری در کوهستان، اسکی و اسنوبورد است.ريكاوري عكس موبايل با كامپيوتر را از دست ندهید.

2. گردشگری قابل دسترس

این نوع گردشگری یعنی مسافران بدون توجه به محدودیت های فیزیکی، ناتوانی ها یا سن به مقاصد گردشگری، محصولات و خدمات دسترسی پیدا کنند. این نوع گردشگری از طریق تحقیقات کمیسیون اروپا رایج شد. شبکه اروپایی برای گردشگری قابل دسترس دارای امکاناتی مانند مقاصد بدون مانع، فعالیت ها، نمایشگاه ها، جاذبه ها و غیره است.

3. گردشگری کشاورزی

گردشگری کشاورزی معمولاً در مزارع انجام می شود و به مسافران فرصتی می دهد تا زندگی روستایی را تجربه کنند، غذاهای اصیل محلی را بچشند و با کارهای مختلف کشاورزی آشنا شوند. به این نوع گردشگری، اقامت در مزرعه نیز گفته می شود. برخی از انواع گردشگری کشاورزی عبارتند از: آگروتوریسم بازار مستقیم، گردشگری کشاورزی تجربه و آموزش و گردشگری کشاورزی رویدادی و تفریحی.

4. گردشگری جایگزین

گردشگری جایگزین یا گردشگری با علاقه خاص، شامل سفرهایی است که تعامل با دولت محلی، مردم و جوامع را تشویق می کند. معمولا مسافرانی که دوست دار طبیعت هستند، گردشگری جایگزین را انتخاب می کنند زیرا می خواهند آن را حفظ کنند. برخی از رویکردهای گردشگری جایگزین شامل اکوتوریسم، گردشگری ماجراجویی، گردشگری روستایی، گردشگری پایدار، گردشگری همبستگی و غیره است.

5. گردشگری اتمی

گردشگری اتمی اخیرا به وجود آمده است. گردشگران با رفتن به مکان‌ هایی مثل موزه‌ های سلاح‌ های اتمی، سیلوهای موشکی، وسایل نقلیه حامل سلاح اتمی، با صنعت اتمی آشنا می‌ شوند. برخی از برترین مکان‌ های گردشگری اتمی در جهان عبارتند از سایت ترینیتی، شهر دووم، موزه موشک‌های تیتان، راکتور هنفورد بی، لس آلاموس، موزه ملی علوم و تاریخ هسته‌ای، انولاگی، چرنوبیل و پریپیات، هیروشیما، بیکینی آتول و پارک اکسپو نظامی مالان.

6. به نفع گردشگری

اصطلاح رایجی است برای یک شهروند غیر بریتانیایی (مثلاً از اتحادیه اروپا) که برای زندگی با تأمین اجتماعی و سایر حقوق، از جمله کمک هزینه فرزند، اعتبار مالیاتی کودکان، اعتبار بازنشستگی دولتی، کاریابی، کمک هزینه و اشتغال به بریتانیا می رود. این مزایا فقط به کسانی تعلق می گیرد که آزمون «حق اقامت» در بریتانیا را بگذرانند.

7. گردشگری تولد

گردشگری زایمان که به عنوان گردشگری تولد هم شناخته می شود، عمل سفر به کشور دیگر برای به دنیا آوردن فرزند برای اخذ تابعیت حق تولد است. دلایل دیگر شامل دسترسی به مدارس دولتی، مراقبت های بهداشتی و حمایت از والدین است. برخی از کشورهایی که تابعیت را از طریق حق تولد می دهند عبارتند از ایالات متحده، کانادا، مکزیک، آرژانتین، برزیل، بولیوی، جامائیکا و اروگوئه.

8. Boatsharing 

Boatsharing عمل به اشتراک گذاری قایق با افرادی است که می خواهند به یک مکان بروند. آن ها هزینه قایق و کاپیتان را تقسیم می کنند. برخی از انجمن های معروف  به اشتراک گذاری قایق در جهان عبارتند از Boatide، Sailbox، Bootschaft، Steamboat، Antlos و Boatshare.

9. گردشگری تجاری

گردشگری تجاری شامل سفر به مقصدی دور از خانه یا یک محل کار معمولی و یک نوع سفر برای مقاصد حرفه ای است. برخی از انواع گردشگری تجاری عبارتند از سفرهای تشویقی، نمایشگاه های تجاری، کنفرانس ها و جلسات، و رویداد های شرکتی.

10. پرنده نگری

پرنده نگری، مشاهده پرندگان در زیستگاه طبیعی آنهاست. این پرندگان با چشم غیر مسلح یا وسایل تقویت بینایی مانند دوربین دوچشمی، تلسکوپ و دستگاه های شنوایی مشاهده می شوند. برترین مقاصد پرنده نگری جهان جزیره جورجیا جنوبی است. کیپ می، نیوجرسی؛ پاتانلال، برزیل؛ بروم، استرالیای غربی؛ ارتفاعات گینه نو؛ ناگالند، هند؛ پارک ملی کاکوم، غنا؛ میندو، اکوادور؛ دره هولا، اسرائیل؛ و پارک ملی کروگر؛ آفریقای جنوبی از دیگر مکان های معروف برای این نوع سفر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *