متفرقه

مربیان چگونه می توانند بر بازیکنان تأثیر بگذارند و در ورزشکاران انگیزه ایجاد کنند؟

این ممکن است یکی از رایج ترین سوالاتی باشد که مربیان برای پاسخ به آن تلاش می کنند.

من این موضوع را با استفاده از 5 مرحله ساده بررسی خواهم کرد. اما اول …..

انگیزه چیست؟ یک جستجوی سریع در گوگل ممکن است به شما بگوید که “دلیلی که فرد برای رفتار یا رفتار به شیوه ای خاص دارد” است. اصطلاحات دیگری که به ذهن می رسد ممکن است الهام، جاه طلبی یا اراده باشد.بهترین متخصص رژیم غذایی و تغذیه

من یک نظرسنجی سریع از ورزشکاران جامعه خودم انجام دادم و از آنها پرسیدم که چگونه تحت تأثیر مربیان و مربیان قرار گرفته اند یا برانگیخته شده اند. در اینجا چند پاسخی است که دریافت کردم:

ورزشکار 1: من در دبیرستان یک کمک مربی داشتم که کشیش کلیسای من و پدر یک بازیکن دیگر بود، اما کسی را که به خوبی نمی شناختم. او در اولین تمرین سال اول دبیرستان برای من تفاوت بزرگی ایجاد کرد. ما در حال انجام دوی میدانی کامل بودیم، فقط پایین و برگشت، هیچ چیز دیگری برای آن وجود نداشت. این اولین باری بود که دوی سرعت کامل را انجام می‌دادم، و واقعاً برای انجام آن تلاش می‌کردم و احساس می‌کردم که به دستگاه تنفسی خود نیاز دارم. چیز بعدی که می دانم، او در کنار من می دود و دستگاه تنفسم را در دست گرفته است. او دوی سرعت مرا با من تمام کرد، نه حرفی زد، نه حیف و نه چیزی. او به سادگی می دانست که من به حمایت نیاز دارم و آن را ارائه کرد.مضرات و خواص کیوی

ورزشکار 2: در یکی از جلسات انفرادی ما، مربی من به من گفت که او این را تحسین می کند که من هرگز آن را ترک نکردم، حتی زمانی که خیلی بیشتر از بقیه طول کشید. من همیشه تمام می کنم. حالا، وقتی احساس می‌کنم نمی‌توانم کار را تمام کنم، به یاد می‌آورم که قبلاً چند بار کار را تمام کرده‌ام که سخت بود. اساساً، وقتی مربیان چیزهایی را می بینند و عمداً به آنها اشاره می کنند، روی شما تأثیر می گذارند که مثبت بمانید یا حتی ادامه دهید.

ورزشکار 3: یکی از مربیان مدرسه راهنمایی من با آن شیرینی های شکری با فراستینگ به ما رشوه می داد، که فکر می کنم برای ورزشکاران جوان بسیار خوب است.

ورزشکار 4: فکر می‌کنم سخنرانی قبل از بازی با افزایش سن برای من وزن زیادی دارد. اگر مربی من قبل از بازی هیپ شود، احساس می کنم این هیاهو به من و هم تیمی هایم می رسد.

وقتی می‌خواهید در لحظه به یک فرد یا یک تیم انگیزه دهید، چه عباراتی به ذهن می‌رسد؟

اینها تعدادی از من هستند:

حفاری عمیق! تو قوی هستی!

من معتقدم که شما می توانید این کار را انجام دهید!

من از شما می‌خواهم که دفعه بعد که در زمین هستید «اینجا» را هدف بگیرید یا «اینجا» را حرکت دهید.

چه چیز دیگری می توانید به تیم بدهید؟

همه چیز را در زمین بگذارید!

این عباراتی که در روز بازی به تیم خود می گوییم، یادآور انگیزه های ساده، سریع و لحظه ای هستند. انگیزه چیزی است که در طول زمان ساخته می شود. ما ممکن است از شخص یا چیز دیگری انگیزه پیدا کنیم، اما در نهایت، این بدن و ذهن شما هستند که اراده برای حرکت به جلو را کشف می کنند.

به ندرت پیش می آید که ما فوراً انگیزه انجام کاری را داشته باشیم. معمولاً یک عامل از پیش تعیین شده وجود دارد که ما را به اقدام وادار می کند. یک مربی یا مربی ممکن است چیزی بگوید یا مثالی بزند که با شما طنین انداز شود که این انگیزه را جرقه می‌زند.

این ما را به سوال مورد نظر بازمی گرداند.

مربیان چگونه می توانند به ورزشکاران انگیزه بدهند؟

من متوجه می شوم که ساده ترین پاسخ به این موضوع یادآوری دلیل ورزشکاران است. آنها چه می خواهند و چرا می خواهند به آن برسند؟

اگر مربیان بتوانند به ورزشکاران در پاسخ به چرایی آنها کمک کنند و دلیل حضورشان در تمرین هر روز را بهتر درک کنند، آنگاه می توانیم انگیزه ذاتی آنها را کشف کنیم. من معتقدم مربیان وسیله ای برای گرد هم آوردن قطعات پازل برای نشان دادن هدف ورزشکاران هستند که باعث ایجاد انگیزه می شود. برای ساختن الینور روزولت که گفته بود، “هیچ کس نمی تواند بدون رضایت شما باعث شود شما احساس حقارت کنید”، این را در مورد انگیزه به کار می برم که “هیچ کس نمی تواند بدون رضایت شما به شما انگیزه دهد.”

در اینجا خلاصه‌ای سریع از Psych 101 است. ممکن است با نظریه‌های انگیزشی روان‌شناسانی مانند B.F. Skinner و Abraham Maslow (سلسله مراتب نیازهای مازلو) آشنا باشید. به طور خلاصه، اسکینر رفتار و پیامد را با تمرکز بر تقویت مثبت، تنبیه مثبت، تقویت منفی و تنبیه منفی ترسیم می کند (در اینجا بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است) که بیشتر به عنوان انگیزه بیرونی شناخته می شود. در حالی که مزلو برای نظریه انگیزشی درونی خود شناخته شده است.

زمانی را تصور کنید که در حال مبارزه برای غلبه بر یک مانع هستید. ممکن است از نظر جسمی دشوار، ذهنی، یا طاقت فرسا هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی باشد. چرا انگیزه نداشتی؟ آیا ترس از شکست بود؟ عدم آمادگی؟ شاید عدم اعتماد به نفس؟ عدم پاداش؟ کمبود نیازهای اولیه؟

چه چیزی به شما کمک کرد که با انگیزه شوید؟ آیا این یک پاداش بیرونی مانند پول بود؟ آیا نیاز به خودشکوفایی (یک موفقیت شخصی) وجود داشت؟ یا، آیا با یک نیاز اساسی مانند غذا یا آب انگیزه داشتید؟

 

همانطور که متوجه شدید که ممکن است ترجیح یا نیاز به انگیزه داشته باشید، مهم است که بدانید هر ورزشکار نیاز متفاوتی نیز دارد. در اینجا روند من برای ایجاد انگیزه در ورزشکاران آمده است:

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *