متفرقه

روانشناسی رنگ ها برای برند سازی

روانشناسی رنگ سیاه

مانند رنگ قرمز، مشکی دارای معانی گسترده ای است، از تراژدی تا رمز و راز، از سنت ها تا نوآوری ها. معمولاً با هر رنگی هماهنگی کامل دارد. در ایجاد کنتراست مفید است، بنابراین به عنوان رنگ پس زمینه، به ویژه برای رابط های وب و موبایل بر اساس محتوای بصری محبوب است. بسیاری از برندهای لوکس رنگ مشکی را به دلیل ارتباط آن با انحصار و پرستیژ انتخاب می کنند. سیاه دلالت بر معانی منفی مانند مرگ، عزاداری، افسردگی و جنگ دارد.آموزش متلب

روانشناسی رنگ سیاه

مانند رنگ قرمز، مشکی دارای معانی خاص است، از تراژدی تا رمز و راز، از سنت ها تا نوآوری ها. معمولاً با هر رنگی هماهنگی کامل دارد. در ایجاد کنتراست مفید است، بنابراین به عنوان زمینه، به ویژه برای ارتباطات وب و موبایل بر اساس رنگ بصری محبوب است. بسیاری از برندهای لوکس رنگ مشکی را به دلیل ارتباط آن با انحصار و پرستیژ انتخاب می کنند. سیاه دلالت بر معانی منفی مانند مرگ، عزاداری، افسردگی و جنگ دارد.شیت بندی معماری

ویژگی های رنگ سیاه

مشکی اغلب در صنعت مد به دلیل ارتباط آن با ظرافت، تجمل و ظرافت استفاده می شود

رنگ مشکی نشان دهنده هوش، اقتدار و قدرت است

رنگ سیاه همچنین با احساسات منفی، عزاداری، افسردگی و جنگ همراه است

روانشناسی رنگ سفید

سفید به طور سنتی معانی بی گناهی، خلوص و وضوح را منتقل می کند. اغلب با یک ورق کاغذ خالی یا بوم دست نخورده همراه است که فرد را برای ایجاد ایده های جدید درگیر می کند. با این حال، رنگ سفید بیش از حد نیز می تواند منجر به واکنش هایی مانند پوچی و تنهایی شود. رنگ سفید که به عنوان رنگ پس‌زمینه محبوب است، فضا را به رابط‌ها اضافه می‌کند و پایه‌ای محکم برای خوانایی ایجاد می‌کند.

‌ویژگی های رنگ سفید

رنگ سفید با خلوص، سادگی و وضوح همراه است

سفید همچنین می تواند غیر دوستانه، منزوی، خالی و استریل به نظر برسد

روانشناسی رنگ خاکستری

خاکستری اغلب در انتهای سرد طیف رنگی خنثی قرار دارد. استفاده از انواع رنگ‌های خاکستری در طراحی، ظاهری پیچیده و ظریف را به وجود می‌آورد، زیرا باعث می‌شود رنگ‌های دیگر برجسته شوند. خاکستری در انگلیسی آمریکایی به خاکستری نیز گفته می شود.

ویژگی های رنگ خاکستری

خاکستری می تواند کلاسیک، جدی و قابل اعتماد به نظر برسد

طراحان خاکستری را به دلیل بی طرفی و تعادل آن دوست دارند

خاکستری همچنین می تواند با افسردگی، کمبود انرژی و گل آلودی مرتبط باشد

روانشناسی رنگ قهوه ای

قهوه ای با زمین و جنگل مرتبط است. قهوه ای به دلیل منشا طبیعی آن به عنوان رنگ امنیت، محافظت، راحتی و ثبات در نظر گرفته می شود و اغلب به عنوان رنگ پس زمینه استفاده می شود.

ویژگی های رنگ قهوه ای

قهوه ای رنگی خاکی است که احساس گرما، آرامش و ثبات را به ارمغان می آورد

قهوه ای می تواند شخصیت برند را جدی، قابل اعتماد و بالغ جلوه دهد

قهوه ای همچنین می تواند کسل کننده، کثیف، غمگین یا محافظه کار به نظر برسد

‌روانشناسی رنگ زرد

رنگ زرد برای همیشه با خورشید تداعی خواهد شد. این رنگ شادی، دوستی، و شادی است، و طبیعت آن را الهام بخش می کند. با این حال، انتخاب بیش از حد زرد می‌تواند منجر به برداشت‌های منفی شود و باعث ایجاد ترس در افراد شود.

ویژگی های رنگ زرد

رنگ زرد می تواند احساسات خوش بینی، شادی و گرما را برانگیزد

زرد همچنین ممکن است باعث اضطراب، ترس و ناامیدی شود

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *