تکنولوژی

بهترین آیپد برای خرید (و مواردی که باید از آن ها اجتناب کنید)

Apple iPad Pro (2022، نسل ششم 12.9 اینچ، نسل چهارم 11 اینچ)

تبلت‌های آی‌پد پرو اپل بزرگترین تبلت‌هایی هستند که ارائه می‌کند. دو اندازه وجود دارد: 11 اینچ و 12.9 اینچ. دومی در کلاس خودش قرار دارد. شما نمی توانید بسیاری از تخته های بزرگ دیگر را پیدا کنید، و اندازه آن به خصوص اگر قصد دارید آن را با قلم اپل به بوم خود تبدیل کنید، خوب است. حتی متمایزتر نمایشگر است. صفحه نمایش 12.9 اینچی تنها آی پدی است که از فناوری نور پس زمینه صفحه نمایش LED مینی اپل استفاده می کند. هنوز هم LCD است، اما هزاران LED دیگر اضافه می کند تا صفحه نمایش را در مناطق روشن کند و کنتراست بهتر، محدوده دینامیکی و روشنایی بالاتر را ارائه دهد. این یک صفحه نمایش عالی است.

مدل های 2022 اکنون از همان تراشه M2 استفاده می کنند که در داخل مک بوک ایر جدید قرار دارد. این نرم افزار همچنان باید به پیشرفت خود ادامه دهد تا از این همه قدرت استفاده کند، اما بهبودهایی که در iPadOS 16 انجام شده است، این دستگاه ها را همه کاره تر می کند. اینها تنها آی‌پدهایی هستند که دارای Face ID، ProMotion هستند – که نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی را برای پیمایش نرم‌تر ارائه می‌دهد – چهار بلندگو برای کیفیت صدای بهتر و میکروفون‌های بیشتر برای دریافت واضح‌تر صدای شما. یک حالت انحصاری Hover Mode برای نسل دوم Apple Pencil نیز وجود دارد. زمانی که قلم را روی صفحه نگه دارید، پیش‌نمایشی از کارهایی که قلم انجام می‌دهد را مشاهده خواهید کرد، که وقتی آبرنگ‌ها را با هم مخلوط می‌کنید و می‌خواهید قبل از ضربه زدن روی شیشه، پیش‌نمایش آن را ببینید، مفید است. این آی‌پدها اولین آی‌پدهایی بودند که سنتر استیج داشتند، و دوربین پشتی با یک دوربین فوق عریض برای ثبت مناظر وسیع به آن متصل می‌شود. همچنین یک حسگر لیدار برای ویژگی‌های واقعیت افزوده دقیق وجود دارد، اگرچه احتمال زیادی وجود دارد که به سختی از برنامه‌های واقعیت افزوده استفاده کنید. این صفحه کلید با Magic Keyboard و Smart Keyboard سازگار است. به زودی نظرات خود را در مورد این تبلت های جدید اضافه خواهیم کرد.

آیا هنوز باید آنها را بخرید؟

اپل همیشه مقداری اضافی را در تبلت‌های آی‌پد پرو خود قرار داده است. خرید آیپد پرو 11 اینچی 2021 و آیپد پرو 12.9 اینچی هنوز کاملاً خوب است، اما سعی کنید به ترتیب بیش از 600 و 950 دلار خرج نکنید. در مورد آیپد پرو 11 اینچی 2020 و 12.9 اینچی 2020 نیز همینطور است، اما فقط سعی کنید بیش از 500 و 700 دلار خرج نکنید. هر چیز بیشتر و همچنین می توانید جدیدترین را خریداری کنید. همه این مدل ها بسیار قدرتمند هستند و از بسیاری جهات با لوح های Pro فعلی مطابقت دارند. آنها همچنین با صفحه کلید جادویی با Trackpad کار می کنند.

تبلت‌های iPad Pro 2018 قدیمی‌تر، 10.5 اینچی، 10 اینچی و 13 اینچی iPad Pro ارزش خرید ندارند (اگر حتی بتوانید آنها را پیدا کنید). آنها خیلی پیر هستند.

با قیمت مناسب…

Apple iPad Air 3، iPad 2020، iPad Mini 5

اپل دیگر آی‌پد ایر (2020)، آی‌پد مینی 5 (2019)، یا آی‌پد 10.2 اینچی (2020) را نمی‌فروشد، اما اگر آنها را بازسازی‌شده یا جدید بیابید، همچنان به شما خدمات خوبی خواهند داد. انتظار نداشته باشید که هیچ یک از آنها آیپد ابدی شما باشند، اما حداقل باید چند سال دوام بیاورند. دو مورد آخر با قلم اپل نسل اول سازگار هستند، در حالی که iPad Air از نسخه نسل دوم پشتیبانی می کند. Air و iPad با صفحه کلید هوشمند اپل نیز کار می کنند. سعی کنید بیشتر از 200 دلار برای iPad 2020، 250 دلار برای iPad Mini 5 یا بیش از 350 دلار برای iPad Air 4 پرداخت نکنید. اگر بالاتر رفتید، می توانید آخرین مدل ها را نیز خریداری کنید. (آنها مدت طولانی تری به شما خدمت خواهند کرد.)

از این آیپدها اجتناب کنید!

Apple iPad 1-7، iPad Mini 1-4، iPad Air اصلی 1-2

فقط نکن بله، پول تنگ است، اما سلامت عقل شما مهم است. این احتمال وجود دارد که یک آی‌پد قدیمی‌تر بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد، اما مگر اینکه کسی به شما یکی را بدهد، سعی کنید مدل جدیدتری پیدا کنید. بسیاری از آیپدهای قدیمی دیگر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت نمی‌کنند و در مقایسه با تلفن و رایانه شما بسیار کند به نظر می‌رسند.

Mini 1 تا 4 و iPad 1 تا 7 دارای صفحه نمایش با وضوح پایین و پیکسل هستند یا خیلی قدیمی هستند. خرید یکی از آیپد ایر 1 قدیمی 2014 یا ایر 2 2015 را فراموش کنید—اینها خیلی دراز هستند. اگر نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید، راهنمای بهترین تبلت‌های ما را برای ایده‌ها مطالعه کنید. اگر چیزی برای استفاده کودک می‌خرید، راهنمای ما برای بهترین تبلت‌های کودکان گزینه‌های خوبی با ویژگی‌های مناسب برای کودکان و کنترل‌های والدین دارد.

آیا اکنون زمان خوبی برای خرید است؟

آیپدهای جدید وارد شدند

آره. اپل رسماً نسل دهم آی‌پد پایه جدید خود را عرضه کرد و آی‌پد پرو 11 و 12.9 اینچی را با پردازنده‌ای به‌روز کرد. با توجه به اینکه اپل در اوایل سال جاری آیپد ایر را به‌روزرسانی کرد، تنها مدل قدیمی در این مجموعه آی‌پد مینی 2021 است، اما هنوز منتظر مدل جدیدی نیستیم. شایعاتی در مورد مدل 14 اینچی آیپد پرو در سال آینده وجود دارد، اما به نظر می رسد که این یک دسته جدید از تبلت ها باشد. در حال حاضر برای خرید یک iPad جدید مطمئن هستید.

شما صاحب کدام آیپد هستید؟

چگونه مدل آی پد خود را تشخیص دهیم

هزاران آی‌پد در دنیا وجود دارد، و اگر به فروش آن فکر می‌کنید یا فقط به دنبال لوازم جانبی هستید و می‌خواهید مطمئن شوید که آنها با شما کار می‌کنند، می‌توان فهمید دقیقاً چه مدلی دارید. آی پد اپل همچنین مانند آیفون نام‌های خود را به ترتیب نام نمی‌برد و تنها بر سردرگمی افزوده است. ایرادی نداره. پیدا کردن مدل خود ساده است.

به پشت آی پد خود نگاه کنید. روی قاب پشتی حک شده، نزدیک جایی که روی آن نوشته شده است: «طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا» باید یک شماره مدل باشد که با حرف A شروع می شود.

از اپل به این وب سایت سر بزنید. به دنبال شماره مدل مربوطه خود باشید، و تمام! شما مدل iPad خود را پیدا کردید. (نکته حرفه ای: از عملکرد “یافتن در صفحه” مرورگر خود برای تایپ شماره مدل خود و یافتن سریع آن استفاده کنید.)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *