تکنولوژی

جهان در 10000 پس از میلاد: 7 فناوری برتر آینده

1. انسان ها در 30 درصد کهکشان راه شیری سکونت دارند

در این مرحله، انسان تقریباً در یک میلیون منظومه شمسی سکونت داشته است. انسان هایی که در سراسر کهکشان به بیرون می روند، معمولاً از اجسام مصنوعی پیشرفته برای تحمل این سفرهای بسیار طولانی استفاده می کنند. سفینه های فضایی که آنها استفاده می کنند معمولاً توسط هوش مصنوعی کاملاً آگاهانه یا ذهن بارگذاری شده انسان های پیشرفته کنترل می شوند. هر کشتی حاوی هزاران تخم انسان بارور شده برای پر کردن سیارات، قمرها و سیارک هایی است که قادر به پشتیبانی از حیات هستند. تخم‌های بارور شده برای گونه‌های دیگر و دانه‌هایی برای زندگی گیاهی نیز در این کشتی‌ها گنجانده می‌شوند تا در صورت نیاز به توسعه اکوسیستم‌ها کمک کنند.

2. شهرهای حلقه ای اکنون به دور برخی از سیارات می چرخند

برای برآوردن نیازهای رو به رشد جمعیت، سازه های فلزی مسطح که شهرها روی آن قرار گرفته اند به دور تعداد کمی از سیارات می چرخند. نسخه های پیشرفته نانوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک مواد غذایی می توانند این شهرها را تا حد زیادی خودپایدار نگه دارند. این شهرهای حلقه ای شامل بخش هایی هستند که از نظر فرهنگی بر اساس فاصله آنها با یکدیگر متفاوت اند. همچنین به عنوان مراکز پردازش و توزیع فضاپیماها و سایر تجهیزات فضایی نیز شناخته می شوند.

3. بسیاری از گونه های بیگانه کشف شده اند

در حال حاضر، تعداد زیادی از گونه های بیگانه نیمه هوشمند پیدا شده است. علاوه بر این، ویرانه‌های باستانی در برخی از جهان‌ها کشف شده است که نشان می‌دهد تمدن‌های پیشرفته زمانی وجود داشته‌اند اما مدت‌ها پیش به نوعی شکست خورده یا خود را نابود کرده‌اند. میلیون‌ها سیاره دیگر کشف شده‌اند که دارای اکوسیستم‌های پررونقی هستند که از حیوانات، گیاهان و دیگر حیات‌ها پشتیبانی می‌کنند. بسیاری از ارگانیسم های ثبت شده از نظر ظاهری کوچک و حشره مانند هستند. با این حال، درصد کمی از این موجودات از پستانداران بالاتر مانند دلفین ها، میمون ها و گربه ها باهوش تر هستند. موجوداتی که شبیه گونه اختاپوس هستند، نشان داده شده است که سطوح چشمگیر رفتار هوشمندانه را نیز از خود نشان می دهند.

4. انسان ها هزاران سال زندگی می کنند

تا سال 10000 پس از میلاد، بسیاری از انسان ها برای هزاران سال زنده بوده اند. اکثر این انسان ها یا در شبیه سازی های عظیم و فوق واقع گرایانه زندگی می کنند یا از بدن های مصنوعی در دنیای فیزیکی استفاده می کنند.

از آنجا که آنها مدت زیادی فراتر از بدن بیولوژیکی خود زندگی کرده اند، بسیاری از شخصیت ها و ارزش های آنها دیگر به هیچ وجه قابل مشاهده شبیه شخصیت قبلی خود نیستند.

5. کهکشان راه شیری در حال تزریق هوش است

برای هزاران سال، کاوشگرهای خودتکثیر شونده به قمرهای میلیون‌ها منظومه شمسی فرستاده شده‌اند. هدف آنها اسکن سیستم های خورشیدی در سراسر کهکشان راه شیری و ارسال اطلاعات مفید به زمین و سایر سیارات به طور نامحدود است.

این کاوشگرها به قمرها فرستاده می شوند زیرا محیط قمرها معمولاً از سیارات پایدارتر است. آنها معمولاً جو، باد و آب ندارند. و به دلیل جاذبه کم آنها به راحتی وارد و خارج می شوند. انرژی هر کاوشگر با انرژی خورشیدی تامین می شود.

هر کاوشگر همچنین حاوی محفظه ای از نسخه پیشرفته کامپوترونیوم است که نوعی ماده قابل برنامه ریزی است. این ماده متشکل از نانوربات‌های هوشمند و خودتکثیری است که می‌توانند ماده معمولی را به نسخه‌های بیشتری از خود تبدیل کنند. در نتیجه، اکنون انسان ها دارای یک شبکه بزرگ غیرقابل تصور از کامپیوترهای کوچک هستند که می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و داده ها را به اشتراک بگذارند.

هر گرم از این ماده تریلیون ها تریلیون بار قوی تر از تمام مغزهای بیولوژیکی انسان در اوایل دهه 2000 است.

پس از فرود بر روی ماه، هر کاوشگر با استفاده از مواد قمری کارخانه ای ایجاد می کند و هزار نسخه از خود تولید می کند. سپس هر کاوشگر در نسل دوم به قمرهای بیشتری فرستاده می شود.

اگر هر یک از آن کاوشگرها در نسل دوم هزار کاوشگر دیگر بسازند، در مجموع یک میلیون کاوشگر، سپس یک میلیارد، سپس یک تریلیون و غیره وجود خواهد داشت.

6. علوم کامپیوتر سنتی به پتانسیل نهایی خود می رسد

نوادگان بیولوژیکی و تکنولوژیکی بشریت در حال رسیدن به کمال علم کامپیوتر هستند. پس از هزاران سال آزمایش نظری و عملی، همه دانش مورد نیاز برای هر تغییر سخت افزار و نرم افزاری در حال حاضر در دسترس است. برنامه های جدید را می توان فوراً در زمان واقعی و با خطای صفر ایجاد کرد. از این نقطه به بعد، اکثریت قریب به اتفاق علوم کامپیوتر سنتی همانطور که می دانیم به عنوان یک رشته تحصیلی منسوخ در نظر گرفته می شود.

7. نظریه وحدت بزرگ اثبات شده است

نظریه وحدت بزرگ مدلی در فیزیک ذرات است که در آن در انرژی های بالا، نیروهای الکترومغناطیسی، ضعیف و قوی در یک نیروی واحد ادغام می شوند. برای سال‌ها، بسیاری از مردم بر این باور بودند که این نیروها در مدت کوتاهی قبل از وقوع انفجار بزرگ با هم ادغام شدند.

تا سال 5000 پس از میلاد، یک شتاب دهنده ذرات که کل محیط منظومه شمسی ما را پوشش می داد ساخته شده بود. این تنها بزرگترین آزمایش علمی در تاریخ شد و به اندازه کافی قدرتمند بود که ذرات را به حالتی به نام انرژی وحدت بزرگ شتاب دهد و اجازه داد که اولین لحظات کیهان شبیه سازی شود. نیروهای هسته ای الکترومغناطیسی، ضعیف و قوی برای اولین بار دقیقاً با همان قدرت مشاهده شدند و به طور مؤثر به جنبه های مختلف یک نیروی واحد تبدیل شدند. در این آزمایش، کوارک‌ها و الکترون‌ها نیز یکسان شدند و به شکل دیگری از اتحاد دست یافتند.

این تحولات می تواند منجر به درک بیشتر نظریه همه چیز شود، که چارچوبی فرضی است که همه پدیده های فیزیکی شناخته شده در جهان را توضیح می دهد.

اتفاقاتی که در آینده روی کره زمین می افتد:

  • صفات ژنتیکی انسانی همچون رنگ مو و پوست به طور یکسان در سراسر دنیا توزیع می‌ شوند.
  •  تمام زبان های امروزی در سال ۲۰۰۰۰ غیرقابل تشخیص خواهند بود.
  •  با برخورد آفریقا با اوراسیا،  دریای مدیترانه از بین می‌برد. رشته‌ کوه جدیدی بلندتر از اورست،  تولید خواهد شد.
  • تمام قاره‌ ها باهم ادغام شده و به یک ابرقاره تبدیل می‌ شوند.
  • یک انفجار اشعه‌ ی گامای کشنده در فاصله‌ ی ۶۵۰۰ سال نوری از زمین رخ خواهد داد که آغازگر انقراض دسته‌ جمعی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *