گردشگری تفریحی

اهمیت گردشگری بر اقتصاد و کسب و کار

گردشگری برای موفقیت بسیاری از اقتصادها در سراسر جهان حیاتی است. مزایای متعددی از گردشگری در مقاصد میزبان وجود دارد. گردشگری درآمد اقتصادی را افزایش می دهد، هزاران شغل ایجاد می کند، زیرساخت های یک کشور را توسعه می دهد و حس تبادل فرهنگی بین خارجی ها و شهروندان را ایجاد می کند.

تعداد مشاغل ایجاد شده توسط گردشگری در بسیاری از مناطق مختلف قابل توجه است. این مشاغل نه تنها بخشی از بخش گردشگری هستند، بلکه ممکن است شامل بخش کشاورزی، بخش ارتباطات، بخش سلامت و بخش آموزشی نیز باشند. بسیاری از گردشگران برای تجربه فرهنگ، سنت‌های مختلف و غذای مقصد میزبان سفر می‌کنند. این برای رستوران ها، مراکز خرید و فروشگاه های محلی بسیار سودآور است. ملبورن، جمعیت استرالیا به شدت تحت تاثیر گردشگری است. جمعیت آن حدود 4 میلیون نفر است و حدود 22000 شهروند تنها در بخش گردشگری مشغول به کار هستند.

دولت هایی که درصد زیادی از درآمد خود را به گردشگری متکی هستند، سرمایه گذاری زیادی در زیرساخت های کشور می کنند. آنها می خواهند گردشگران بیشتری از کشورشان بازدید کنند و این بدان معناست که امکانات ایمن و پیشرفته ضروری است. این منجر به جاده‌ها و بزرگراه‌های جدید، پارک‌های توسعه‌یافته، فضاهای عمومی بهبود یافته، فرودگاه‌های جدید و احتمالاً مدارس و بیمارستان‌های بهتر می‌شود. زیرساخت های ایمن و نوآورانه امکان جریان روان کالاها و خدمات را فراهم می کند. علاوه بر این، مردم محلی فرصتی برای رشد اقتصادی و آموزشی را تجربه می کنند.

گردشگری یک تبادل فرهنگی بین گردشگران و شهروندان محلی ایجاد می کند. نمایشگاه ها، کنفرانس ها و رویدادها معمولاً خارجی ها را جذب می کنند. مقامات سازمان دهنده معمولاً از هزینه های ثبت نام، فروش هدایا، فضاهای نمایشگاهی و فروش حق چاپ رسانه سود می برند. علاوه بر این، گردشگران خارجی تنوع و غنی سازی فرهنگی را برای کشور میزبان به ارمغان می آورند.

گردشگری یک فرصت عالی برای خارجی ها برای یادگیری فرهنگ جدید است، اما همچنین فرصت های زیادی را برای شهروندان محلی ایجاد می کند. این به کارآفرینان جوان اجازه می دهد تا محصولات و خدمات جدیدی را ایجاد کنند که به تنهایی برای جمعیت محلی ساکنان پایدار نباشد. علاوه بر این، ساکنان مزایای حاصل از گردشگری در کشور خود را تجربه می کنند.

کشورهایی که بیشترین درآمد را از گردشگری بین المللی دارند

گردشگری یک عامل حیاتی برای بسیاری از اقتصادها و منبع اصلی درآمد برای اکثر کشورهای جهان است. رشد قابل توجهی در صنعت گردشگری از سال 2017 به ثبت رسیده است. بر اساس گزارش منتشر شده توسط سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO)، ورود گردشگران بین المللی در سراسر جهان در سال 2017 7 درصد افزایش یافته است. این نتیجه بالاترین از زمان یک درصد ثابت حدود 4 بوده است. درصد از سال 2010 ثبت شده است. در 9 ماه اول سال 2018، ورود گردشگران بین المللی 5 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

ایالات متحده، اسپانیا و فرانسه بیشترین درآمد گردشگری را از بازدیدکنندگان بین المللی به دست می آورند. ایالات متحده بیشترین درآمد را از گردشگران بین المللی دارد. در طول سال 2017، درآمد ایالات متحده از گردشگری 211 میلیارد دلار از 77 میلیون بازدید کننده بین المللی آن بود. اسپانیا با درآمد 68 میلیارد دلاری از 82 میلیون مهاجر بین‌المللی، جایگاه دوم را دارد. فرانسه بیشتر از اسپانیا و ایالات متحده توریست (87 میلیون) دریافت کرد، اما درآمدی معادل 61 میلیارد دلار کسب کرد که این کشور را در رتبه سوم قرار داد.

دلیل اینکه ایالات متحده بیشترین درآمد را دارد اما از کمترین تعداد بازدیدکننده در مقایسه با فرانسه و اسپانیا استقبال می کند چیست؟ این با مدت زمانی که بازدیدکنندگان بین المللی در آنجا می گذرانند توضیح داده می شود. بازدیدکنندگانی که به ایالات متحده می آیند در مقایسه با زمانی که در فرانسه و اسپانیا می گذرانند، زمان بیشتری را سپری می کنند. از آنجایی که فرانسه و اسپانیا به سایر کشورهای اروپایی نزدیک هستند، گردشگران تمایل دارند حدود دو روز قبل از پرواز بعدی یا قطار به مقصد بعدی اروپایی خود در آنجا بمانند.

UNWTO انتظار رشد قابل توجهی را که در چند سال گذشته در صنعت گردشگری رخ داد، نداشت. دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت: رشد گردشگری در سال‌های اخیر مؤید این است که این بخش امروزه یکی از قوی‌ترین محرک‌های رشد و توسعه اقتصادی است. این نتیجه رشد اقتصادی قوی‌تر، سفرهای هوایی مقرون‌به‌صرفه‌تر، تغییرات تکنولوژیکی، مدل‌های تجاری جدید و تسهیل بیشتر روادید در سراسر جهان است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *