آموزشی

برنامه 30-60-90 روزه: چگونه راحتتر با کسانی که تازه استخدام شده اند کار کنیم!

به طور کلی پذیرفته شده است که 90 روز اول در هر شرکتی می تواند ترسناک باشد. این هم تقصیر یک شخص یا برنامه نیست. برای اعضای جدید تیم شما چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، از جمله استفاده از ابزارهای مختلف، هدایت هنجارهای تیم و تعدیل کردن انتظارات خود. اما وقتی به استخدام‌های جدید راهنمایی می کنید و توقع خودرا از آن ها مشخص می کنید، آنها را توانمند می‌سازید تا از همان روز اول وارد زمین شوند.

یک برنامه 30-60-90 روزه راهنمای استخدام جدید در طول فرآیند پذیرش است. این برنامه اقدام، به اعضای تیم شما کمک می کند تا اهداف قابل دستیابی را تعیین کنند و موارد ضروری را در حین عادت کردن به نقش جدید خود بررسی کنند. در این بخش، ما اجزای کلیدی یک برنامه 30-60-90 روزه را بیان می کنیم و توضیح می دهیم که چرا داشتن یک برنامه مفید است.

برنامه 30-60-90 روزه چیست؟

یک برنامه 30-60-90 روزه طرح کلی 90 روز اول موارد استخدام جدید در تیم شما است. این دقیقاً آنچه را که کارمند جدید شما باید انجام دهد، از هفته اول تا پایان ماه سوم خود در یک شغل جدید نشان می دهد. هدف یک برنامه 30-60-90 روزه این است که به اعضای تیم یک برنامه مشخص برای سرعت بخشیدن و دستیابی به اهداف یادگیری خود ارائه دهد. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که هر استخدامی جدید در شرکت مورد استقبال قرار می گیرد و مسئولیت های نقش خود را درک می کند.

برنامه های 30-60-90 روزه اغلب شامل نقاط عطف زیر برای هر ماه ورود به هواپیما هستند:

  • 1 تا 30 روز: ماه اول شامل آموزش فشرده برای موقعیت جدید کارمند است. این زمانی است که استخدام جدید تا حد امکان در مورد سیاست های شرکت، محصولات شرکت شما، ساختار تیم و مسئولیت های شغلی یاد می گیرد.
  • 31 تا 60 روز: ماه دوم استخدام فرصتی است برای افرادی که تازه استخدام شده اند تا با انجام وظایف جدید، آموخته های خود را در عمل به کار گیرند. این یک دوره یادگیری کلیدی است، بنابراین اگر گزارش‌های مستقیم شما با آشنایی با نحوه انجام کارها اشتباه کنند، اشکالی ندارد.
  • 61 تا 90 روز: ماه سوم استخدام زمانی است که استخدام شده جدید شروع به تسلط بر مهارت های شغلی خود می کند. این بدان معناست که کارمند شما اکنون می تواند به طور کامل انتظارات شغلی را برآورده کند و دستیابی به اهداف بلند مدت عملکرد را آغاز کند.

یک برنامه 30-60-90 روزه ممکن است بخش های مشابهی برای همه استخدام های جدید داشته باشد، مانند سیاست ها و منابع شرکت. با این حال، شما همچنین باید بخش‌های زیادی از برنامه را متناسب با نقش خاص هر فرد تنظیم کنید

مزایای یک برنامه 30-60-90 روزه چیست؟

ایجاد یک برنامه 30-60-90 روزه به بهبود فرآیند ورود به سیستم کمک می کند و کارمندان جدید را برای موفقیت آماده می کند. Onboarding می‌تواند تجربه یک فرد را در یک شرکت جدید ایجاد کند یا شکست دهد، بنابراین ارزش سرمایه‌گذاری در آن را دارد. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که یک فرآیند قوی‌سازی می‌تواند حفظ کارکنان را تا ۸۲ درصد و بهره‌وری را تا بیش از ۷۰ درصد بهبود بخشد.

با یک برنامه 30-60-90 روزه می توانید:

  • برای سه ماه اول کار یک کارمند اهدافی را تعیین کنید و انتظارات روشنی ایجاد کنید.
  • جلسات آموزشی و معرفی را در نظر بگیرید تا استخدام‌های جدید خسته نباشید.
  • اطمینان حاصل کنید که اعضای تیم جدید دانش، منابع و مهارت هایی را دارند که برای موفقیت در نقش جدید خود نیاز دارند.
  • برای برقراری ارتباط با ارزش های اصلی شرکت خود وقت بگذارید.
  • با بازخورد مؤثر در طول فرآیند سوار شدن، اعتماد ایجاد کنید.

ایجاد یک برنامه 30-60-90 روزه نیز می تواند برای فرآیند استخدام و مصاحبه شما مفید باشد. داوطلبان اغلب می خواهند بدانند که چند ماه اول کارشان چگونه خواهد بود. داشتن یک برنامه از قبل به کار به مدیران و استخدام کنندگان کمک می کند تا تصویری ملموس را برای متقاضیان در طول مصاحبه های شغلی ترسیم کنند.

استخدام های جدید در 90 روز اول خود چه کاری باید انجام دهند؟

کاری که افراد جدید باید در 90 سال اول خود انجام دهند تمرکز استخدام جدید شما در 90 روز اول باید ادغام با فرهنگ شرکت و تسلط بر شرح وظایف آنها باشد. در حالی که در طول این دوره اولیه زمانی برای استخدام‌های جدید وجود دارد که به وظایف خارج از عضویت کمک کنند، اهداف اولیه اعضای تیم جدید شما باید حول محور سازگاری اولیه باشد.

برخی از دستاوردهایی که ممکن است از استخدام جدید خود بخواهید در 90 روز اول خود به دست آورد عبارتند از:

  • ماموریت شرکت را بیاموزید
  • ساختار سازمانی، از جمله نقش های مدیریتی و اعضای تیم را بشناسید
  • مسئولیت های ذکر شده در شرح شغل را درک کنید
  • نقشه راه پروژه را از ابتدا تا انتها درک کنید
  • اهداف کوتاه مدت را در جهت اهداف بلند مدت تعیین کنید

شما باید در پایان 90 روز اول استخدام جدید، یک بررسی عملکرد برای ارزیابی پیشرفت آنها انجام دهید. در طول این مدت، می توانید بازخورد سازنده ای در مورد آنچه که آنها انجام داده اند و اینکه چگونه می توانند در نقش خود به بهبود ادامه دهند، ارائه دهید.

اجزای ضروری یک برنامه 30-60-90 روزه

محتویات یک برنامه 30-60-90 روزه برای عضو تیمی که به سازمان شما می پیوندد منحصر به فرد است، اما چارچوب برنامه باید مشابه باشد. اجزای ضروری یک برنامه 30-60-90 روزه عبارتند از:

  • ماموریت شرکت: به طور خلاصه ماموریت شرکت خود را در بالای برنامه 30-60-90 روزه بیان کنید تا به استخدام جدید خود ایده ای درباره آنچه شرکت شما مخفف است ارائه دهید.
  • نکات راهنما: نکات راهنمایی ممکن است شامل اطلاعاتی در مورد فرهنگ شرکت شما باشد و ارزش های اصلی کسب و کار شما را به تفصیل بیان کند. به عنوان مثال، این نکات ممکن است شامل مواردی از این قبیل باشد: «سؤال بپرسید… برای روابط ارزش قائل باشید… طرز فکر تیمی داشته باشید… سلامتی خود را در اولویت قرار دهید…»
  • با تیم آشنا شوید: در این بخش، تصاویر و مشروح افرادی را که استخدام شده جدید شما با آنها همکاری نزدیکی خواهد داشت، قرار دهید. این می تواند مرجع خوبی برای استخدام جدید باشد زیرا آنها سعی می کنند نام ها و نقش های تیم را یاد بگیرند.
  • نمای کلی روز اول: بررسی اجمالی روز اول تنها بخشی از برنامه 30-60-90 روزه است که یک برنامه دقیق برای استخدام جدید فهرست می کند. در حالی که این برنامه ممکن است تغییر کند، تمام تلاش خود را بکنید تا به استخدام جدیدتان اطلاع دهید که در اولین روز کاری چه انتظاراتی دارد، از جمله اطلاعات ورود به سیستم یا نحوه تنظیم ایمیل و پست صوتی تلفن. به این ترتیب، آنها احساس گمراهی نمی کنند و مطمئن نیستند که چه کاری انجام دهند یا کجا بروند.
  • اولویت‌های برتر: در بخش اولویت‌های اصلی طرح، یک نمای کلی از مسئولیت‌های شغلی استخدام‌شده جدید و هر نیازی که امیدوارید آنها در نقش جدید خود تکمیل کنند، قرار دهید.
  • اهداف SMART: همانطور که در بالا ذکر شد، اهداف SMART که در برنامه 30-60-90 روزه فهرست می کنید باید قابل اندازه گیری باشند، اهداف مرتبط با شغل که امیدوارید استخدام جدید در 90 روز اول خود به آنها برسد.
  • منابع: در بخش منابع، پیوندهای مربوط به کتابچه راهنمای شرکت، شرح شغل، فهرست راهنمای تیم و سایر منابع مرتبط را فهرست کنید. می‌توانید هر منبعی را که فکر می‌کنید اعضای تیم برای آشنایی با شرکت و کار مفید خواهند بود، به این بخش اضافه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *