تکنولوژی

ماتریس: 4 فناوری جالب که درآینده به واقعیت تبدیل می شوند

کل فرنچایز Matrix دارای 10 فناوری آینده است که ممکن است در زندگی واقعی و خیلی زودتر از آنچه فکر می کنید وجود داشته باشند.ما در اینجا به 4 مورد آن اشاره می کنیم:

1. شبیه سازی که از واقعیت قابل تشخیص نیست

فرضیه شبیه سازی حاکی از آن است که تمام هستی آنطور که می شناسیم یک واقعیت کامپیوتری است.

نیک بوستروم از دانشگاه آکسفورد اظهار داشت که ما ممکن است در شبیه سازی اجداد زندگی کنیم. این شامل تمدنی می‌شود که می‌خواهد نحوه عملکرد وقایع تاریخی در گذشته را شبیه‌سازی کند. این بسیار شبیه به فرض فرنچایز ماتریکس است که در آن انسان ها زندگی خود را در شبیه سازی می گذرانند که حدود 200 تا 250 سال در گذشته اتفاق می افتد.

پیش زمینه بالقوه شبیه سازی متاورس است که همگرایی واقعیت فیزیکی، افزوده شده و مجازی در یک فضای آنلاین مشترک است. مشابه ماتریکس، می‌تواند آنقدر واقع‌بینانه شود که کسی می‌تواند به طور فرضی تمام زندگی خود را در آن بگذراند، بدون اینکه هیچ‌کدام از آن‌ها واقعی نباشد.

برخی از مردم بر این باورند که ما می‌توانیم در 80 تا 200 سال آینده نوعی شبیه‌سازی داشته باشیم که از واقعیت قابل تشخیص نیست.

2. ماده قابل برنامه ریزی و فناوری تکثیر

ماده قابل برنامه ریزی ماده ای است که می تواند خود را به هر شکل از پیش تعیین شده قابل تصور تغییر شکل داده و پیکربندی کند. و رپلیکاتور ماشینی است که می تواند با استفاده از مواد خام، تنوع تقریبا بی نهایتی از اقلام ایجاد کند.

در Matrix Resurrections، ماشینی به نام کدکس ذرات exomorphic قادر است برنامه های آگاهانه را از دنیای مجازی تکرار کند و به آنها دسترسی فیزیکی به دنیای واقعی بدهد. این با استفاده از نیروی مغناطیسی برای ترکیب ذرات و مونتاژ آنها به آن موجودات مجازی عمل می کند.

این فناوری بسیار شبیه به مواد قابل برنامه ریزی است. و در آینده دور، تقریباً در هر صنعتی که برای این نوع فناوری قابل تصور است، قطعاً انگیزه سود وجود خواهد داشت. انسان را قادر می‌سازد تا با محیط‌هایی که صدها مایل دورتر هستند، تعامل فیزیکی داشته باشند. و انسان ها می توانند به صورت فیزیکی با موجودات مجازی آگاه در دنیای واقعی تعامل داشته باشند.

دارپا قبلاً در سال‌های 2004 و 2007 اعلام کرده بود که در یک برنامه چند ساله در مورد مواد قابل برنامه‌ریزی تحقیق و توسعه خواهد کرد تا به طور بالقوه چنین چیزی را روزی ممکن کند.

در Matrix Resurrections، توانایی تکثیر گیاهان، میوه‌ها و سبزیجات از دنیای دیجیتال نیز وجود دارد. با استفاده از کد دیجیتال و تبدیل آن به توالی DNA کار می کند.

چندین دهه بعد، ما می‌توانیم ماشین‌های تکثیرکننده‌ای داشته باشیم که می‌توانند همان کار را انجام دهند. بسیار شبیه نرم افزارهای طراحی به کمک کامپیوتر و چاپگرهای سه بعدی، احتمالاً از مدل های سه بعدی برای کمک به ساخت اقلام فیزیکی استفاده می کنند.

3. شخصیت های مجازی با هوش عمومی مصنوعی

هوش عمومی مصنوعی توانایی فکر کردن، یادگیری و احساس کردن یک ماشین است. هوش مصنوعی می تواند ویژگی هایی مثل:خلاقیت عمدی، احساسات، عقل سلیم و آگاهی داشته باشد.

چندین برنامه در فرنچایز Matrix به نظر انسانی می رسند و این سطح از هوش یا بالاتر را دارند. در Matrix Resurrections، برنامه اسمیت یک نمونه است. برنامه جدید Morpheus یک مثال دیگر است.

بسیاری از محققان هوش مصنوعی بر این باورند که انتظار می‌رود هوش عمومی مصنوعی از سال 2050 تا 2080 وجود داشته باشد. بنابراین احتمالاً منطقی است که فرض کنیم موجودات مجازی با هوش عمومی قبل از سال 2100 در متاورس و سایر محیط‌های مجازی وجود داشته باشند.

میکلا یک نمونه هوش مصنوعی است که امروز در بین ما وجود دارد.

میکلا مدل، خوانند و اینفلوئنسر اپسانیایی-برزیلی است که وجود خارجی ندارد.

کمپانی Bruld سازنده ربات میکلا است که توسط یک هوش مصنوعی کنترل می شود و هیچ انسانی در کنترل او دخالت ندارد. مانند یک انسان عادی در بین ما زندگی می کند. این ربات صفحات رسمی و پر بازدیدی در اینستاگرام و یوتوب دارد همچنین چند آهنگ نیز در اسپاتیفای منشتر کرده است که بیش از یک میلیون بار شنیده شده اند.

این ربات هوش مصنوعی به صورت رسمی با برندهای زیادی همکاری می کند و از طریق صفحه ی اینستاگرام خود بر عده زیادی تأثیر می گذارد. درست مانند یک اینفلوئنسر واقعی.

وجود چنین افرادی بین ما که وجود خارجی ندارند از دست آوردهای ترسناک و شگفت انگیز هوش مصنوعی است. آدرس صفحه ی ایسنتاگرام این ربات @lilmiquela است. به آن مراجعه کنید از آنچه می بینید شگفت زده می شوید.

4. هک مغز

هک مغزی به معنای به کارگیری تکنیک ها و فناوری هایی برای تأثیرگذاری ذهنی و فرآیند تشخص و عملکرد ذهن است.

در Matrix Resurrections، شهروندان عادی از نظر ذهنی توسط کد ماتریکس تسخیر می شوند و به انبوهی از ربات های خشن تبدیل می شوند. آنها تمام احساس خود را از دست می دهند و حتی تا آنجا پیش می روند که از پنجره های ساختمان های بلند بیرون می پرند تا به انسان های آزاد شده حمله کنند. در دیگر فیلم‌های ماتریکس، کد می‌تواند به منظور کنترل انسان و برنامه‌های آگاهانه به غذا تزریق شود.

در دنیای واقعی، نانو رباتهایی که سیگنال های الکتریکی مغزی را تغییر می دهند می توانند مغز را هک کنند.

در چند دهه یا شاید بیشتر، درصد بالایی از انسان ها ممکن است به طور معمول از رابط های کوچک مغز و رایانه استفاده کنند تا حافظه و هوش خود را تقویت کنند، خود را به اینترنت متصل کنند و از طریق تله پاتی با دیگران ارتباط برقرار کنند. این رابط ها می توانند هک شوند، به صورت بی سیم با کدهای مخرب تزریق شوند و باعث ایجاد افکار و رفتارهای نامطلوب در آن افراد شوند. هکرها حتی ممکن است این توانایی را داشته باشند که کنترل کامل افراد را برای دستیابی به اهداف خود به عهده بگیرند. در نتیجه حفاظت ضد ویروس برای رابط های مغز و رایانه می تواند به یک صنعت پررونق تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *