گردشگری تفریحی

سنجیدن خوبی ها و بدی های گردشگری

هجوم عظیم بازدیدکنندگان می تواند به تدریج زیبایی، منحصر به فرد بودن، شخصیت، محیط، منابع و انسجام اجتماعی یک مقصد گردشگری را در طول زمان از بین ببرد.وبلاگ ساز فارسی

به راحتی می توان مقیاس گردشگری را دست کم گرفت. هر سال حدود یک میلیارد گردشگر سفر می کنند: این باعث می شود در هر ثانیه 30 گردشگر به مقصد خود می رسند. در سال 2019 حدود 79.26 میلیون گردشگر از ایالات متحده بازدید کردند.ساخت وبلاگ

این تعداد مسافر می توانند به راحتی برای بسیاری از مقاصد چالش های بزرگی ایجاد کنند. حمل و نقل، فراهم کردن مکان برای اقامت، تغذیه، سرگرمی، پلیس، و تمیز کردن پس از آن بسیاری از افراد اضافی کار ساده یا ساده ای نیست. ارزششو داره؟

در این مقاله مزایا و معایب اصلی گردشگری ذکر شده است.

مزایای گردشگری

اقتصادی. پول می آورد. این احتمالاً مزیت اصلی گردشگری و دلیلی است که به خصوص در کشورهای در حال توسعه اینقدر تبلیغ شده است. درآمد تولید شده می تواند بخش قابل توجهی از درآمدهای خصوصی، محلی و ملی را تشکیل دهد.

فرصت ها. شغل فراهم می کند. هتل ها، بارها، حمل و نقل، فعالیت ها، مغازه ها و رستوران ها همگی به نیروی انسانی نیاز دارند. گردشگری می تواند اشتغال بسیار مورد نیاز مردم را فراهم کند.

زیرساختی. این ابزار و انگیزه ای برای سرمایه گذاری در زیرساخت ها مانند جاده ها، شبکه های ریلی و امکانات پزشکی و آموزشی محلی فراهم می کند.

محیطی. می تواند انگیزه های اقتصادی برای مکانی برای حفظ، نگهداری و بازسازی محیط زیست در هر دو محیط شهری و روستایی فراهم کند.

بین فرهنگی. ارتباطات بین‌المللی را ترویج می‌کند که می‌تواند همکاری‌های تجاری و فرهنگی بیشتری را در دراز مدت به همراه داشته باشد. همچنین آگاهی بین فرهنگی را برای افراد محلی و گردشگران ترویج می کند و پل های تفاهم بین فرهنگ ها را ایجاد می کند.

تبلیغاتی. می تواند “مکانی را روی نقشه قرار دهد.” گردشگری این فرصت را به محل می دهد تا خود را نشان دهد و شهرت خود را در جهان بالا ببرد.

معایب گردشگری

محیطی. گردشگری اغلب به دلیل خطراتی مانند فرسایش، آلودگی، از بین رفتن زیستگاه های طبیعی و آتش سوزی جنگل ها می تواند باعث آسیب های زیست محیطی شود. حتی اگر گردشگران مسئولانه رفتار کنند، تعداد زیاد آنها می تواند باعث آسیب شود. ساختمان‌ها، بناهای تاریخی و معابد باستانی اغلب برای مقابله با افزایش ترافیک و فرسودگی اجتناب‌ناپذیر تلاش می‌کنند. صخره ها و دیگر جاذبه های گردشگری طبیعی می توانند آسیب دائمی ببینند.

فرهنگی. تجاری سازی فرهنگ می تواند روح یک مقصد گردشگری را تضعیف کند. سنت‌های محلی که دارای میراث فرهنگی غنی هستند به پوشیدن لباس‌ها و انجام دادن مراسم برای گردشگران در ازای پول خلاصه می‌شوند.

برخوردهای فرهنگی گردشگران اغلب به سنت ها و فرهنگ محلی احترام نمی گذارند، از پیروی از استانداردهای لباس محلی امتناع می ورزند، در ملاء عام مست می شوند، یا رفتار گستاخانه یا نامناسب با مردم محلی دارند.

اقتصاد خدمات. اگرچه مشاغل توسط گردشگری ایجاد می شوند، اما بیشتر آنها از سطح نسبتاً پایینی مانند کار در بار، خدمات هتل، سرویس دهی در رستوران و غیره هستند. این کارگران با دستمزد کم و مهارت کم، چشم انداز کمی برای پیشرفت یا ترفیع دارند.

نوسانات فصلی مشاغل گردشگری معمولاً فصلی و ناامن هستند و مزایای اضافی مانند حقوق بازنشستگی، دستمزد بیماری یا مراقبت های بهداشتی ندارند. برخی از مناطق می توانند در مواقع شلوغ غرق در غرق شدن از بازدیدکنندگان شوند و سپس ماه ها تقریباً خالی از سکنه شوند.

تامین مالی نامتعادل پول می تواند در نهایت به سمت مناطق توریستی هدایت شود که بتوان آن را به طور مؤثرتری در سایر نقاط کشور استفاده کرد. مردم محلی که در مناطق توریستی خاص زندگی نمی کنند از دست می دهند و از افت نسبی رنج می برند.

شکار غیرقانونی خارجی اغلب اوقات، بیشتر صنعت گردشگری در یک کشور در حال توسعه متعلق به شرکت های بزرگ خارجی است. آنها سودهای عمده را به دست می آورند و کسب و کارهای محلی را با سود نسبتاً کمی رها می کنند.

وابستگی به گردشگری گاهی اوقات گردشگری آنقدر کانونی می شود که سایر اشکال درآمدزایی نادیده گرفته می شود و وابستگی اقتصادی به گردشگری شکل می گیرد. این در زمان‌های خوب خوب است، اما در صورت وقوع رکود، می‌تواند کشور را در برابر ویرانی اقتصادی آسیب‌پذیر کند و می‌تواند به تحولات سیاسی یا بلایای طبیعی کمک کند.

10 مقصد برتر گردشگری (شهرها)

بر اساس فهرست شهرهای مقصد جهانی مسترکارت، 10 شهر برتر توریستی در سال 2018 عبارتند از:

  • بانکوک، تایلند: 20.05 میلیون گردشگر
  • لندن، انگلستان: 19.83 میلیون بازدید کننده
  • پاریس، فرانسه: 17.44 میلیون نفر بازدید می کنند
  • سنگاپور: 13.91 میلیون گردشگر
  • نیویورک، ایالات متحده آمریکا: 13.13 میلیون بازدید کننده
  • کوالالامپور، مالزی: 12.58 میلیون بازدید کننده
  • توکیو، ژاپن: 11.93 میلیون گردشگر
  • استانبول، ترکیه: 10.7 میلیون بازدید کننده
  • سئول، کره جنوبی: 9.54 میلیون بازدید کننده

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *